תכשיטי יהלום – החבר הטוב של באישה

0
2947
תכשיטי יהלום - החבר הטוב של באישה

יהלום הוא המינרל הקשה והמבריק ביותר בטבע. הוא מורכב מפחמן בלבד ומופיע בטבע בצורת תמניון או קובייה. יהלום מושלם הינו יהלום נקי, ללא פגמים או זיהומים. פגמים במבנה היהלום עלולים להביא אותו לשנות את צבעו לשלל גוונים כגון: חום, אדום, צהוב ועוד. דרגת הקושי של היהלום הינה 10, מה שהופך אותו למינרל הקשה ביותר בטבע. הוא נוצר בעומק האדמה (עד כ-250 קילומטרים) ובטמפרטורה של כ-1000 מעלות צלזיוס. לאחר יצירת היהלומים במעטפת כדור הארץ, הם עשויים לשהות זמן רב, עד אשר הם מועלים אל פני השטח באמצעות התפרצות מאגמה הנקראת קימברליט. ליהלום יש שימושים רבים, אך השימוש המוכר ביותר הינו תכשיטי יהלומים. ניתן לייצר יהלומים במעבדה בלחצים גבוהים ועל כן הם נקראים "יהלומים סינטטיים". מובן מאליו שמחירם של תכשיטי יהלומים סינטטיים יהיה נמוך במידה משמעותית ביותר ממחירם של מזה של תכשיטי יהלומים טבעיים.

תכשיטי יהלומים הם חבריה הטובים של האשה

בכל סרט רומנטי, כאשר מגיע הרגע שבו גבר כורע ברך בפני אהובתו, מוציא קופסה עשויה קטיפה, פותח אותה תוך אמירת "התינשאי לי" ומתוכה מבצבצת טבעת יהלום יפה מבהיקה ונוצצת, רובנו ככולנו הנשים, מזילות דמעה. לאו דווקא מהצעת הנישואין אלא מגודל היהלום… תכשיטי יהלומים קונים רק למי שאוהבים, בין אם זאת אמא, אחות, חברה או בת זוג. תכשיטי יהלומים תמיד ישארו אופנתיים, עם דגש על המילה ישארו, שכן תכשיטי יהלומים יוכלו להפוך עם השנים לנכס משפחתי שעובר מדור לדור.

תכשיטי יהלומים, מה כדאי לבדוק?

ברכישת תכשיטי יהלומים קשה לדעת האם אנו מקבלים תמורה ראויה לכספנו. הדבר המועיל והחשוב שעלינו לדעת הוא, שאיכות היהלום נקבעת ע"י ארבעה פרמטרים הנקראים C4:

  • Cut- צורת היהלום ואיכות החיתוך שלו. ככל שהאיכות תהיה גבוהה יותר, כך האבן תשקול פחות.
  • Carat – משקל היהלום נמדד בקראט. ככל שמשקל הקראט גדול יותר, כך האבן איכותית ויקרה יותר.
  • Clarity – ככל שהיהלום נקי יותר, כך הוא יהיה יקר יותר.
  • Color – ככל שהיהלום לבן או חסר צבע, כך יהיה מחירו גבוה יותר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן